Що таке турбокомпресор та як він працює?
Сучасні дизельні та бензинові двигуни можуть бути оснащені турбокомпресором, який забезпечує надлишкову подачу повітря. Головне його завдання – збільшення продуктивності двигуна за рахунок повторного використання енергії, яка в іншому випадку просто зникає разом із відпрацьованими газами.
Вал турбіни турбокомпресора здійснює більше 150 тисяч обертів за хвилину, тому потребує дуже якісного змащування. Моторна олива подається через впускний отвір, а потім повертається в двигун. Таким чином, вона постійно циркулює, змащуючи та охолоджуючи турбокомпресор.
Найбільш поширені причини несправності турбокомпресорів:
1. відсутність контакту турбіни з повітрям, що запобігає охолодженню турбіни та веде до перегріву та пошкодженню нагнітача;
2. робота на високих швидкостях одразу після запуску транспортного засобу з холодним двигуном;
3. пошкодження вала турбокомпресора та підшипніків через вимикання запалення одразу ж після зупинки автомобіля, при цьому сама турбіна продовжує обертатись вже без подачі оливи;
4. недостатнє змащування або вибір неправильної оливи.
В асортименті Opet є широкий перелік моторних олив, використання яких забезпечить надійну роботу двигунів із турбокомпресором. Весь асортимент доступний на web-сайті або в каталозі.